Peter Badač Je absolventem VŠMU v Bratislavě a FAMU v Praze. Pracoval jako produkční manažer, kreativní producent v televizi a nezávislý filmový producent. V současné době pracuje jako senior producent ve společnosti BFILM se sídlem v Bratislavě a v Praze. V roce 2018 byl vybrán mezi 20 evropských producentů do prestižního programu pořádaného EFP Producer on the move a v letech 2020–2023 vedl Slovenský audiovizuální fond. Je členem České filmové a televizní akademie a Evropské filmové akademie. |
Ivo Bystřičan Ve své tvorbě se soustředí na sociální a ekologická témata se sociologickým akcentem. Zájem publika vzbudil jeho celovečerní film Dál nic (2014) o společenském konfliktu na pozadí stavby dálnice D8. Vedle nezávislého dokumentárního filmu zaměřuje svou tvorbu na zprostředkování ekologických a ekonomických témat televiznímu publiku. Zabývá se rovněž dramaturgií a tvorbou dokumentárních podcastů a působí jako filmový lektor. Spolupracuje s Českou televizí a Akademií věd České republiky. |
Katerina Cizek Kanadská režisérka dokumentárních filmů a přední představitelka digitálních dokumentů. Je uměleckou ředitelkou, spoluzakladatelkou a výkonnou producentkou studia Co-Creation Studio při MIT Open Documentary Lab (Massachusetts Institute of Technology). Je držitelkou cen Peabody a Emmy. |
Kristina Ciroková Působí jako investigativní reportérka Seznam Zpráv, autorka pořadu Terén a také podcastové série Sekty CZ. V minulosti pracovala jako reportérka pořadu České televize 168 hodin, dramaturgyně diskusního pořadu Partie v televizi Prima nebo jako reportérka MF DNES. |
Lucie Česálková Zaměřuje se na dějiny nonfikčního a dokumentárního filmu, nekomerčního uvádění filmů a jejich publika. Působí na Katedře filmových studií FFUK a je šéfredaktorkou časopisu Iluminace. Momentálně se z environmentální perspektivy a perspektivy energy humanities zabývá rámováním přírody jako zdroje v české kultuře, zejména filmu. |
Andrea Hanáčková Vyučuje teorii a praxi rozhlasové tvorby a podcastingu s důrazem na propojení rozhlasu, divadla a filmu. Specializuje se na faktografickou tvorbu, rozhlasový dokument a feature, kde klade důraz na autorský přístup a jeho performativní složku (Autorový rozhlasový dokument, NAMU 2022). Pod jejím vedením vznikl nezávislý program Televizních a rozhlasových studií, studentské rádio UP AIR a výzkumné centrum pro audio tvorbu a kritiku. |
Mário Homolka Mário Homolka vystudoval dokumentární tvorbu na VŠMU v Bratislavě. Po pádu vlády Vladimíra Mečiara se stal vedoucím Centra dokumentu a publicistiky ve slovenské televizi a v současnosti je pedagogem na Katedře dokumentární tvorby na své alma mater a jednatelem producentské společnosti LEON Productions. Je autorem filmu Konina, který získal v roce 1990 druhou cenu CILECT v Karlových Varech. Dále se autorsky nebo produkčně podílel na projektech: About Dogs and People (1993), Expedícia MONAR (1994), Rodáci (1997), diskusní pořad Pod lampou, My zdes (2005), Hranica (2009), Od Fica do Fica (2012), Anton Srholec (2015), Skutok sa stal (2019), Turnaj snov (2022). |
Marek Hovorka Spoluzakladatel sítě evropských dokumentárních festivalů Doc Alliance, filmového trhu East Silver a on-line platformy pro distribuci dokumentárních filmů DAFilms. Vyvinul několik vzdělávacích a industry programů. Člen redakční rady časopisu o dokumentárním filmu dok.revue. Byl členem nejrůznějších porot na mezinárodních a dokumentárních filmových festivalech, mezi jinými FID Marseille, CPH:DOX, Visions du reél, MFF Karlovy Vary, Cinema Verite Teherán nebo It's all true Sao Paulo. |
Tomáš Hlaváček Jako dokumentarista se zaměřuje na kritické zachycení současných politicko-sociálních témat. Vystudoval filozofii a mediální studia na Masarykově univerzitě v Brně. V současnosti je studentem dokumentu na FAMU. Ve svých dokumentech účastně proniká do prostředí etnických menšin a sociálních subkultur. Je autorem celovečerních dokumentárních filmů – Když máš práci, máš všechno (2016), Stadion (2018), Jsme epicentra zemětřešení (2020), Bydlet proti všem (2021) |
Marek Kozakiewicz Vystudoval Národní filmovou školu v Lodži se zaměřením na kameru a také filmová studia na Univerzitě v Lodži. Jako kameraman pracoval na oceňovaných filmech, jako jsou Diagnóza od Ewy Podgórské a Nejošklivější auto na světě od Grzegorze Szczepaniaka. Jeho režijní debut Silent Love měl premiéru na festivalech Visions du Réel a Hot Docs v roce 2022. Jeho nejnovější dokument We Are Perfect, produkovaný pro Netflix Polsko, byl uveden na Thessaloniki International Documentary Festival v roce 2024. |
Veronika Kováč Působí jako doktorandka na Katedře mediálních studií a žurnalistiky a podílí se jako spoluorganizátorka a produkční na každoroční konferenci Etika v dokumentárním filmu v rámci Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě. Ve své disertační práci se věnuje morálním dilematům slovenských filmových tvůrců a tvůrkyň ve vztahu k polarizujícím tématům. Jako stážistka působila v RTVS, nyní za podpory slovenského Audiovizuálního fondu připravuje dokumentární film na téma surogátní mateřství. |
Lucie Králová Vystudovala dokumentární tvorbu na FAMU, kde následně vyučovala. Na MFDF Ji.hlava byla dvakrát oceněna za nejlepší český dokument za Zlopověstné dítě (2002) a Prodáno (2005) a na MFF Karlovy Vary za celovečerní film Ztracená dovolená (2006). |
Maia Martiniak Maia Martiniak pracuje jako režisérka dokumentárních filmů a produkční televizních pořadů. Ve svých dokumentech se primárně zaměřuje na témata traumatu, lidských práv a environmentální krize. Se svým debutem NEVIDITELNÁ, který měl premiéru na mezinárodním filmovém festivalu CPH v Kodani (2020), získala několik mezinárodních ocenění. Její vášní je cestování a fotografie. |
Jan Motal Ve své výzkumné i tvůrčí práci se zaměřuje na vztah radikality a dialogu. Jeho specializací je především etika médií a komunikace. Působí na Masarykově univerzitě, kde vede Centrum pro mediální etiku a dialog. Vyučuje rovněž na Divadelní fakultě JAMU a Cyrilometodějské teologické fakultě UPOL. Jako expert spolupracuje s Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky a Sítí k ochraně demokracie, je členem redakční rady Deníku N a mezinárodní poroty Daphne Caruana Galizia Prize for Journalism. Napsal několik knih zaměřených na problematiku radikality a dialogu v umění či náboženství, například Radikální dramaturgie (2022) a Radikální teologie (2024). V rámci umělecké skupiny Dílo se věnuje experimentální scénické tvorbě a filmu. |
Hana Muchová Studovala FHS UK a FAMU. Debutovala filmem Sbohem děcáku. Působila v České televizi jako dramaturg upoutávek. Publikovala v odborných časopisech (Arteterapie, dok.revue, Cinepur). Působila jako asistentka dramaterapeutických dílen a jako lektorka filmových dílen pro sociálně ohrožené děti. V rámci doktorského studia na FAMU propojuje svůj vznikající dokumentární film s výzkumem bezpečného prostoru při natáčení. |
Michal Reitler Působí na pozici ředitele vývoje obsahu televize Nova. V minulosti pracoval jako kreativní producent České televize, kde se podílel se na produkci oceňovaných snímků Dukla 61, Metanol nebo seriálů Případy 1. oddělení, Božena či Devadesátky. Po návratu do TV Nova působil jako kreativní producent mj. seriálů Iveta nebo Král Šumavy: Fantom temného kraje. V roce 2024 vstoupil do kin film Amerikánka, na němž se podílel jako producent. Je držitelem sedmi Českých lvů. |
Anna Rubi Začala svou kariéru jako tanečnice současného tance, než přešla k vizuálnímu umění. Studovala mediální design na Univerzitě Moholy-Nagy v Budapešti a získala magisterský titul v transdisciplinárním umění na Univerzitě umění v Curychu. Její tvorba zahrnuje film, video art a performance. Rubi byla spolu režisérkou oceněného krátkého filmu Poslední den impéria a působila jako videožurnalistika pro Maďarskou unii občanských svobod, kde se zaměřovala na sociální témata. Její celovečerní dokumentární debut Váš život beze mě byl uveden a oceněn v několika prestižních filmových programech, včetně EFM Doc Toolbox na Berlinale 2024 a Sarajevo Film Festivalu. |
Apolena Rychlíková Je držitelka Novinářské ceny za Nejlepší komentář i ocenění Novinářská křepelka pro nejlepší žurnalisty do 33 let. Jako první Češka v historii byla nominována na prestižní Evropskou novinářskou cenu v kategorii názorový text. Její film Hranice práce v roce 2017 získal na MFDF Ji.hlava cenu Česká radost za nejlepší český dokument a cenu diváků. V roce 2024 měl premiéru její nejnovější film Hranice Evropy. V roce 2024 spoluzaložila a provozuje publicistickou platformu Pagenotfound.cz. |
Radovan Síbrt Absolvoval dokumentární režii na FAMU, Filozofickou fakultu UK a Fakultu humanitních studií UK. Spoluzakládal společnost Pink, která produkuje filmy, reklamy i charitativní kampaně. Jako režisér vzbudil pozornost snímky Domácí násilí (2007) nebo Manželství Roberta a Gábiny (2005). Jeho dokumentární film Postiženi muzikou získal diváckou cenu na MFDF Jihlava, cenu Trilobit a byl nominován na cenu Český lev 2020. Je výkonným producentem televizních formátů Masterchef Česko, Malé lásky a Utajený šéf SK. |
Vít Schmarc Vystudoval český jazyk a literaturu a divadelní vědu na FF UK. V minulosti pracoval jako vědecko-výzkumný pracovník na AV ČR a jako kulturní redaktor Radia Wave. Byl také marketingovým ředitelem Film Europe, kde se podílel se na dramaturgii, tzn. na akvizicích filmů. Později přešel do distribuční společnosti Artcam Films, v níž se nyní jako jednatel věnuje produkci českých filmů, distribuci a marketingu. Od roku 2024 působí na pražské FAMU jako proděkan pro vnější vztahy a rozvoj. |
Robert Sinnerbrink Profesor filozofie na Macquarie University. Je autorem několika vlivných děl, včetně Nové filosofie filmu (druhé vydání): Úvod do kinematografie jako způsobu myšlení (Bloomsbury, 2022), Terrence Malick: Filmař a filozof (Bloomsbury, 2019), Kinematická etika: Zkoumání etické zkušenosti prostřednictvím filmu (Routledge, 2016) a Nové filosofie filmu: Myslící obrazy (Continuum/Bloomsbury, 2011). |
Veronika Slámová Vystudovala na FAMU obor produkce, od té doby se jako produkční podílela na řadě filmových projektů především zahraničních produkcí (Johanka z Arku, Bratři Grimmové, Hartova válka, Příběh rytíře atd.). V České televizi působila jako výkonná producentka v Tvůrčí producentské skupině Petra Kubici, která se zaměřuje na výrobu dokumentárních, publicistických, lifestylových a vzdělávacích pořadů. Působila také jako dramaturgyně (Kronika králů, Miluj mě, jestli to dokážeš). Pracovala také jako výkonná producentka v Tvůrčí producentské skupině Vítězslava Sýkory, která je zaměřena na hudební tvorbu. Od května 2023 působí jako kreativní producentka TPS hrané tvorby a společenského dokumentu. |
Andrea Slováková Je autorkou portrétu matematika Petra Vopěnky a několika esejistických a experimentálních filmů. Také působí jako kurátorka experimentálních filmů a VR programu na MFDF Ji.hlava a je zakladatelkou nakladatelství Nová beseda. Byla ředitelkou Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, ředitelkou pro publikační činnost MFDF Ji.hlava, jednou ze zakladatelek a kurátorek portálu Doc Alliance Films, šéfredaktorkou a editorkou sborníku textů o dokumentárním filmu DO. Založila tréninkový workshop pro studenty filmové vědy a žurnalistiky Média a dokument. Přednáší dějiny a metody dokumentárního a experimentálního filmu na Masarykově univerzitě v Brně, je členkou redakční rady periodika o dokumentárním filmu dok.revue (vychází jako nepravidelná příloha týdeníku Respekt), filmového časopisu Iluminace, expertkou Státního fondu kinematografie a členkou odborné komise pro dokumentární filmy slovenského Audiovizuálního fondu. Je autorkou básnické sbírky Vně (2018) a knihy Co je nového ve filmové vědě (2017). V letech 2020–2024 působila ve funkci děkanky FAMU v Praze. |
Barbora Sochorová Moderátorka a editorka zpravodajského podcastu 5:59 na Seznam Zprávách. Editovala podcastové série Slopné: Kdo je vrah? a Sekty CZ. Novinářské zkušenosti sbírala jako redaktorka a editorka v Českém rozhlase, kde se později podílela i na podcastu Vinohradská 12. |
Tomáš Stejskal V minulosti působil jako tiskový mluvčí MFDF Ji.hlava. V roce 2008 začal spolupracovat se serverem Rejže.cz zaměřeným na kinematografii jihovýchodní Asie. Jako dramaturg spoluorganizoval festival Film Sokolov či Fresh Film Fest. Přispívá do periodik A2, Cinepur a dok.revue. Aktuálně působí jako redaktor kulturní rubriky Hospodářských novin, kde se věnuje zejména filmu a TV, zároveň jako editor v časopisu A2 a externí pracovník serveru Aktuálně.cz. |
Aleš Stuchlý Filmový kritik, kulturní publicista, moderátor, dramaturg a od března 2023 také kreativní producent a vedoucí Tvůrčí skupiny Hudba v Českém rozhlase. Už třináct let je výraznou postavou filmově-kritického magazínu Čelisti. Začínal v redakci A2 a Cinepuru a publikoval v časopisech His Voice, Týden či Respekt a nyní je jeho názor slyšet především na vlnách Radia Wave. Několik let působil jako akviziční specialista ve filmové distribuci (Film Europe, Artcam), dlouhodobě spolupracuje s filmovými festivaly Be2Can, Dny evropského filmu a MFF Karlovy Vary. V současnosti už pátým rokem pořádá vlastní talkshow večery s filmovými projekcemi v pražském kině Edison nazvané Mentální hygiena. |
Saša Uhlová Vystudovala romistiku na FF UK v Praze. Je redaktorkou internetového deníku Alarm, dříve působila jako redaktorka Deníku Referendum a živila se také terénním výzkumem a také jako učitelka. Ve svých textech se věnuje se sociálním tématům a problematice pracovních podmínek. |